نکات مهم در کپشن نویسی

کپشن یکی از قسمت های مهم توی اینستاگرام هست که اگه خوب و حرفه ای نوشته تاثیر خیلی خوبی روی مخاطب های میزاره ! امروز میخوام چند تا نکته خیلی خوب بهتون بگم که با رعایت کردنشون میتونین کپشن های جذاب تر و حرفه ای تری بنویسین.
پس با من تا آخر این بلاگ همراه باش.

ارتباط با تصویر

سعی کنین ارتباط کپشن با تصویر خیلی پیجیده و مبهم نباشه. وقتی ارتباطش رو کاربر متوجه نشه ذهنش درگیر ارتباط تصویر کپشن میشه تا درگیر محتوا اصلی کپشن ! پس این موضوع رو حتما در نظر داشته باشید.

فضای خالی

یکی موارد مهمی که توی کپشن نویسی رعایت نمیکنیم ، فضای خالی بین متن ها و خط ها هستش. اینکه یه متن نسبتا طولانی یا نه یه متن متوسط رو چسبیده بهم و در کنار هم مینویسیم که این کار باعث میشه مخاطب خسته بشه ! هم خودش و هم چشماش.
این فضای های خالی رو میتونین با کمک اینتر ، نقطه و نیم فاصله ایجاد کنیم که یه کپشن خیلی زیبا و راون رو داشته باشیم.

مقدمه چینی

نمیدونم چرا خیلی ها توی کپشن هاشون بدون مقدمه شروع میکنن به گفتن داستان و موضوع ، برای اینکه مخاطب بتونه ارتباط بهتری با کپشن ما برقرار کنه م هم چنین تا آخر هماره باشه بهتره که با مقدمه شروع کنیم و قدم به قدم پیش بریم.

خلاصه و مفید

سعی کنین کپشن هاتون رو خلاصه و مفید بنویسین و زیاد داستان رو کش ندین و طولانیش نکنین. با طولانی کردن کپشن مخاطب به سمت خستگی میره و از ادامه کپشن منصرف میشه.
بهتره که خیلی خلاصه و مفید باشه طوری که از کیفیت محتوا کم نشه و هم خسته کننده و طولانی نشه.

ایموجی

یکی از راه هایی که میتونیم خسته کنندگی کپشن رو کمتر کنیم استفاده درست و به جا از ایموجی ها هستش ، یه عده دیگه کلا کپشنشون میشه ایموجی یه جاهایی هم اگه دلشون خواست متن قرار میدن و دیگه کلا از اون طرف بوم میفتن.
بهترین کار اینکه به اندازه استفاده کنیم و زیاده روی نشه، طوی که مخاطب رو از محتوا دور و ذهنش رو منحرف کنه.

نوع لحن

لحمون رو برای نوشتن کپشن مشخص کنیم و همون رو ادامه بدیم . برتای مثال لحن دوستانه ، صمیمی ، طنزآموز ، جدی و …
زمانی که یک لحن رو ادامه بدین میتونین ارتباط خیلی بهترین بین خودتون و مخاطبینتون ایجاد کنین و این موضوع میتونه تاثیر گذاری شما رو افزایش بده.

دعوت به اقدام

خیلی ها میگن که فالوورامون برامون کامنت نمیزارن ، لایک نمیکنن و از این حرفا ولی اولین حرفی که من بهشون میگم اینه که آیا تا الان ازشون خواستی که نظرشون رو برات کامنت کنن یا اگه خوششون اومد لایک کنن ؟!
تو اکثر مواقع با جواب نه رو برو میشم ، برای اینکه بتونیم یه محتوا ها و کپشن هامون رو کیفیتشون رو بهبود بدیم بهترین راه اینه که از بازخورد های مخاطب ها استفاده کنیم، با استفاده از کال تو اکشن یا دعوت به اقدام میتونیم از مخاطب هامون بازخورد یا همون کامنت بگیریم در مورد کپشنمون.

با استفاده از این چند تا مورد میتونین یه کپشن جذاب و البته حرفه ای بنویسین و کاربران رو با خودتون درگیر کنین.

این مطلب رو هم میتونین توی پیجم بخونین !!!

شاید از این مطالب خوشتون بیاد :

توزیع محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام وبلاگ نیست !!

نوشتن بیو حرفه ای در اینستاگرام

نکات مهم در کپشن نویسی

اگه خوشت اومد به اشتراک بذار