سلام بچه ها ، توزیع محتوا موضوع خیلی مهمی هست که باید بدرستی انجام بشه. ما در اینستاگرام چند نوع قالب محتوا داریم ، استوری ، پست ، کاروسل ، ویدیو ، ای جی تی وی و لایو.
هر نوع محتوای برای یک بخش مناسب هست و باید موضوع توزیع بدرستی انجام بشه . برای مثال شما اگه بخواین بعضی از روز های صبح بخیر بگین نمیتونین که هی پست صبح بخیر بزارین پس باید این مورد در استوری منتشر کنین.

خب با من همراه باشین :

استوری

توی استوری بیشتر به موضوعات روز مره ، اطلاع رسانی تخفیفات و جوایز و به خصوص فروش استفاده میشه و خب بخاطر اینکه زیاد چک میشه خیلی موثر هست ولی باید بدرستی ازش استفاد بشه !

کاروسل

پست های اسلایدی رو بهشون میگن کاروسل ، این سبک بیشتر برای محتوا ها متنی استفاده میشه که میخوایم جذاب باشن و البته کمی گرافیکی ، با این سبک میشه یه محتوای معمولی به یک محتوای جذاب و درگیر کننده تبدیل کرد.

ویدیو

ویدیو های یک دقیقه ای مناسب ترین حالت برای محتواهای کاربردی و مفبد ، برای اینکه 1 دقیقه هست و کاربر میدونه زمانش زیاد گرفته نمیشه و تا اخر با محتوا هست و اگه محتوای شما جذاب و درگیر کننده باشه میتونه براتون نتیجه ی خیلی خوبی بیاره !.

IGTV

اگر میخواین محتوای آموزشی و طولانی منتشر کنین بهترین انتخاب شما آی جی تی وی هست برای اینکه کاربر میتونه راحت تر تمرکز و هر جا که لازم بود ویدیو رو نگه دارم و ادامش و اگه نکته رو میخواست یادکنه و دوباره ادامه بده.

لایو

در لایو در مورد موضوعات مشخص بحث کنین ، پرسش و پاسخ برگزار کنین ، لایو های دو نفره با همکاران با موضوعات مرتبط با پیجتون. این سبک لایو ها از سمت مخاطبین استقبال میشه ولی خب باید محتواهای لایو درست مرتبط انتخاب بشه !

برای گرفتن بازدهی بهتر باید مناسب ترین گزینه رو برای محتواتون انتخاب کنین که انتخاب با توضیحاتی که براتون دادم دیگه سخت نیست.

اگر سوای یا نظری داشتین حتما توی کامنت ها بپرسین !

اگه خواستین پیج اینستاگرامم رو هم فالو کنین

شاید از این مطالب خوشتون بیاد :

اینستاگرام وبلاگ نیست !!

کمیت یا کیفیت در محتوا

10 ایده تولید محتوا برای کسب و کار

نوشتن بیو حرفه ای در اینستاگرام

محدودیت های اینستاگرام

توزیع محتوا در اینستاگرام

اگه خوشت اومد به اشتراک بذار